remove_red_eye 18
favorite_border 0
share

Healthy Food – nasza opinia

Cateringiem, który zwrócił naszą uwagę i postanowiliśmy go przetestować jako pierwszy był catering dietetyczny Healthy Food. Marchewka w logo od razu zasugerowała nam, że jedzenie musi być zdrowe, smaczne, a przede wszystkim pełne warzyw i owoców!

Zapraszamy do recenzji

Menu 1200 kcal (opisy posiłków Healthy Food):

Śniadanie Omlet bakaliowy z serkiem truskawkowym i owocami
II śniadanie Deser jogurtowo-owsiany z prażonym jabłkiem i cynamonem
Obiad Zupa rybna z pulpecikami łososiowymi i ryżem jaśminowym
Podwieczorek Snikers z białej fasoli
Kolacja Sałatka grecka z serem typu feta, dipem na bazie oliwy z oliwek, pumpernikiel

 

ŚNIADANIE:

Omlet bakaliowy z serkiem truskawkowym i owocami
Gdybyśmy mieli opisać ten posiłek jednym słowem to było by to słowo „deser” i nie było w tym nic złego, gdyby ten posiłek był na podwieczorek, a nie na śniadanie. Masa i objętość posiłku jest za mała jak na śniadanie, które powinno być sycące. Dodatkowo tak słodki posiłek nie zapewni zdrowego rozpoczęcia dnia, będziemy po prostu szybko głodni! Smak przypadł nam do gustu, ale jednak cały posiłek nie spełniał podstawowych wartości dań śniadaniowych.

Smak: 4/6
Wygląd dania: 3/6
Składniki: 3/6
Wielkość porcji: za mała
Ocena ogólna: 3/6

II ŚNIADANIE:

Deser jogurtowo-owsiany z prażonym jabłkiem i cynamonem
Zdecydowanie najsmaczniejszy posiłek z pośród wszystkich. Odpowiednia objętość, masa i składniki – płatki owsiane, które bogate są w błonnik pokarmowy, to wszystko zapewniło uczucie sytości po zjedzeniu posiłku.

Smak: 4,5/6
Wygląd dania: 4/6
Składników: 3/6
Wielkość posiłku: Odpowiednia
Ocena ogólna: 4/6

OBIAD:

Zupa rybna z pulpecikami łososiowymi i ryżem jaśminowym
Już na pierwszy rzut oka było widać, że ryż został rozgotowany, a po spróbowaniu okazało się, że podczas gotowania został również przypalony. Zupa rybna miała trudny do określenia smak, który nie przypadł nam do gustu i była przesolona. Wg nas składniki zostały źle dobrane. Również ryba nie przypominała wspomnianych w opisie pulpecików. Niestety zupy musieliśmy zutylizować.

Smak: 1/6
Wygląd dania: 3/6
Składniki: 4/6
Wielkość porcji: Odpowiednia
Ocena ogólna: 2

PODWIECZOREK:

Snikers z białej fasoli
Po pierwszej połowie dnia czuliśmy się przesłodzeni, a tu kolejnym słodki posiłek trafił prosto do naszych rąk. Deser bardzo oryginalny bo bazował na białej fasoli, jednak cały posiłek był bardzo słodki i wyczuwalny był dodatek aromatu.

Smak: 4/6
Wygląd dania: 4/6
Składniki: 3/6
Wielkość porcji: za mała
Ocena ogólna: 3,5

KOLACJA:

Sałatka grecka z serem typu feta, z dipem na bazie oliwy z oliwek, pumpernikiel

Ostatni posiłek okazał się najsmaczniejszy i oceniliśmy go najwyżej. Warzywa były jędrne i soczyste. Brakowało trochę ziół i przypraw, ale za tę dawkę chlorofilu można przymknąć na to oko.

Smak: 4,5/6
Wygląd dania: 5/6
Składniki: 5/6
Wielkość porcji: Odpowiednia
Ocena ogólna: 5

Opinia dietetyka: „W diecie zdecydowanie za dużo jest cukrów. Aż 3 z 5 posiłków były na słodko. Takie posiłki nie sprzyjają chudnięciu, ponieważ po szybkim skoku poziomu cukru we krwi następuje gwałtowny jego spadek co wzmaga łaknienie i wtedy chętnie sięgamy po coś słodkiego, żeby uzupełnić energię. Szczególnie uwagę zwraca śniadanie, które dodatkowo jest źle zbilansowane, pozbawione warzyw i zdrowych tłuszczów. Pozostałe dwa posiłki czyli obiad i kolacja były wytrwane, a ich objętość była odpowiednia do osiągnięcia uczucia sytości po ich spożyciu, która jest ważna żeby unikać podjadania między posiłkami. Warto jednak podkreślić, że w diecie znalazły się dwie porcje produktów mlecznych co było na plus. Pod względem wartości odżywczej zdecydowanie najlepszym posiłkiem jest kolacja. Znalazły się tutaj surowe warzywa, zdrowe tłuszcze roślinne i produkt pełnoziarnisty czyli pumpernikiel.”

 

 

Dostawa, torby,  opakowania i etykiety

Dostawa przebiegła bez problemu, posiłki otrzymaliśmy we wskazanej godzinie. Torba wykonana była z najprostszego niebarwionego papieru. Posiłki znajdowały się w czarnych tackach, z dobrze naciągniętą folią zgrzewczą, których zrywanie podczas otwierania posiłków nie stanowiło większego problemu.

Etykiety zawierały informację dot. rodzaju diety, alergenów, warunków przechowywania. Na plus zasługują rozpisane wartości odżywcze wraz z kalorycznością posiłków.

 

 

Podsumowanie
Catering Healthy Food to raczej tradycyjna niż dietetyczna kuchnia. W menu znalazło się za dużo cukrów, za mało warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych i zdrowych tłuszczów. Posiłki były mało urozmaicone, a ich wielkość mogła być trochę większa. Poza obiadem posiłki były stosunkowo smaczne. Jeśli ktoś szuka słodkiej diety to z czystym sumienie możemy polecić catering Healthy food.

NASZA OCENA: 3/6

 

 

 

Zostaw komentarz

message
email
person