remove_red_eye 29
favorite_border 0
share

Popularne diety – sprawdź je!

Popularne diety -sprawdź je!

Nadążenie za rankingiem popularnych diet jest coraz trudniejsze – zwłaszcza, że co chwila w gazetach i na portalach pojawiają się kolejne propozycje, które mają pomóc nam zrzucić zbędne kilogramy i czuć się doskonale w swoim ciele. Oczywiście osoby, które czytają naszego bloga, a także te, które wiedzą, na czym polega nasz catering dietetyczne mogą się domyślić, że popularne diety nie zawsze są dla nas najlepsze. Które z nich ostatnio skradły serca osób pragnących schudnąć kilka kilogramów?

Dieta kapuściana

Czy można żyć o samej kapuście? Nie, choć można dzięki niej przetrwać siedmiodniowy okres „postny”. Dieta kapuściana jest jedną z bardziej restrykcyjnych – polega bowiem na ograniczeniu się do spożywania wyłącznie zupy z kapusty, warzyw i owoców. To dieta niskokaloryczna, jednak nie głodówka. Spożywamy na niej od 1000 do 1500 kcal, dlatego możemy się nasycić. Istnieje jednak spore ryzyko niedoborów, gdyż przez cały tydzień nie dostarczamy organizmowi odpowiedniej ilości chociażby białka czy tłuszczów.

 

Dieta Kwaśniewskiego

To zupełnie inny typ diety – bardziej obfity, choć wcale nie zdrowszy. Dieta Kwaśniewskiego, czyli tak zwane żywienie optymalne, opiera się na spożywaniu głównie białka zwierzęcego i jak najmniejszej ilości węglowodanów. Nie ma w niej także zbyt wiele miejsca na owoce i warzywa. Jeśli jednak uwielbiacie jajka, podroby, mięso i ryby, to dieta w sam raz dla Was. Czy jest zdrowa? Dietetycy podążający za wytycznymi WHO z pewnością powiedzą jednoznacznie – nie.

Dieta Dukana

Dieta Dukana, czyli tak zwana dieta proteinowa, jest dość podobna do diety Kwaśniewskiego. O ile jednak w tej pierwszej dostarczaliśmy inne produkty prócz białka, w diecie Dukana to właśnie ono króluje. Dzielimy ją na fazę uderzeniową, naprzemienną, utrwalenia i stabilizacji. Dopiero w ostatniej możemy jeść to, co chcemy – warzywa, owoce, tłuszcze roślinne. Czyli raczej nie warto.

 

Dieta kopenhaska

Bardziej restrykcyjna od diety kapuścianej – dieta kopenhaska opiera się na przyswajaniu od 500 do 800 kcal w trakcie dnia. Nie zaspokaja zatem zapotrzebowania energetycznego, tym bardziej nie dostarcza potrzebnych składników odżywczych. Ogranicza się bowiem do spożywania warzyw, jajek i chudego mięsa, a także…kawy.

 

Znacie nasze zdanie na temat tego typu diet – lepiej jeść z głową, niż ograniczać się na siłę. Zamiast tego warto wybrać programy dietetyczne

przygotowywane przez dietetyka. Diety pudełkowe to gwarancja smaku i zdrowia!

Zostaw komentarz

message
email
person